پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151333
کاهش 12 درصدي درآمدهاي مخابرات/ تعرفه‌هاي تلفن به‌زودي افزايش مي‌يابد
تاریخ انتشار : 1394/02/13 20:08:03
نمایش : 1269
معاون شبکه شرکت مخابرات ايران از کاهش 12 درصدي درآمدهاي مخابرات با اجراي هم‌کدسازي خبر داد و گفت: تعرفه‌هاي تلفن از سال 81 افزايشي نداشته و با قول مساعد دولت براي بازنگري در تعرفه‌ها به‌زودي تعديل مي‌بايد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا، محمدرضا حاجي‌محمدي پيش از ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه مديرعامل مخابرات استان کرمانشاه از واگذاري 4 ميليون پورت اينترنت پرسرعت در کشور بعد از اجراي خصوصي‌سازي در شرکت مخابرات ايران خبر داد.

وي با بيان اينکه امسال نيز براي واگذاري 3 ميليون پورت اينترنت برنامه‌ريزي شده است، اضافه کرد: هم‌چنين واگذاري يک‌ميليون تلفن ثابت نيز براي امسال در نظر گرفته شده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ايران بيان داشت: در زمينه واگذاري خطوط تلفن همراه نيز برنامه‌هايي در دستور کار قرار گرفته تا ضريب نفوذ همراه را به حد قابل‌قبولي برسانيم.

حاجي‌محمدي ضريب نفوذ تلفن ثابت در کشور را 37.5 با 29 ميليون خط اعلام کرد و گفت: 61 ميليون تلفن همراه نيز در کشور با ضريب نفوذ 75 وجود دارد که در مجموع ضريب نفوذ تلفن همراه و ثابت در کشور بيش از 100 است.

وي خاطرنشان کرد: بالغ بر 24 هزار سايت BTS کار پوشش تلفن همراه در 72 هزار کيلومتر از جاده‌هاي کشور را انجام مي‌دهند.

معاون شبکه شرکت مخابرات ايران تعداد شهرهاي داراي پوشش شبکه تلفن همراه در کشور را يک‌هزار و 229 شهر عنوان کرد و افزود: بيشترين سهم پوشش همراه در کشور متعلق به اپراتور همراه اول است و بعد از دستور رومينگ ملي ساير اپراتورها نيز پوشش خود را تکميل کردند.

حاجي‌محمدي گفت: بيش از 53 هزار روستاي کشور از ارتباط تلفن بهره‌مند هستند و در 10 هزار روستا نيز دفاتر ICT داير است.

وي از قول مساعد دولت براي بازنگري در تعرفه‌هاي تلفن خبر داد و بيان داشت: با وجود تمام اقدامات و خدمات شرکت مخابرات ايران، از سال 81 تاکنون هيچ‌گونه افزايشي تعرفه‌اي انجام نشده است که با قول مساعد دولت در آينده نزديک شاهد تعديلاتي در تعرفه‌هاي تلفن خواهيم بود.

معاون شبکه شرکت مخابرات ايران با اشاره به اجراي طرح هم‌کدسازي در استان‌ها طي سال گذشته، گفت: قبل از اجراي اين طرح 180 کد وجود داشت که به 31 کد استاني تقليل يافت.

حاجي‌محمدي تسهيل ارتباطات و کاهش هزينه‌هاي مردم را از مهمترين مزاياي اين طرح برشمرد و اضافه کرد: تعداد بروک نامبرينگ‌ها از 12 هزار به 6 هزار با اجراي طرح مذکور کاهش يافت.

وي تصريح کرد: البته طرح هم‌کدسازي موجب کاهش 12 درصدي درآمدهاي شرکت مخابرات شد و در برخي استان‌ها نيز تا 25 درصد درآمدهاي شرکت تقليل يافت.

اين مسئول اشاره‌اي نيز به طرح‌هاي در دست اقدام شرکت مخابرات ايران کرد و از طرح «همگرايي سرويس‌هاي ثابت و همراه» يا FMC به‌عنوان يکي از اين طرح‌هاي مهم ياد کرد.

حاجي‌محمدي تاکيد کرد: تلاش شرکت مخابرات بر اين است که اپراتورها بايد از تک محصولي خارج شده و سرويس‌ها ارزش‌افزوده مطلوبي را ارائه دهند.

وي نوسازي شبکه‌هاي مخابراتي را از طرح‌هاي اساسي ديگر در دست اقدام عنوان کرد و ادامه داد: امروز ديگر پهناي باند 512 پاسخگوي نيازها نيست و بايد حداقل به 2 مگابيت ارتقا يابد.

معاون شبکه شرکت مخابرات ايران هم‌چنين از انجام 2 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري توسط شرکت مخابرات ايران خبر داد و گفت: بر خلاف ادعاهايي مبني عدم انجام سرمايه‌گذاري از سوي شرکت مخابرات پس از انجام خصوصي‌سازي، سالانه به‌طور متوسط حدود 2 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري انجام مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، در انتهاي اين مراسم با اهداي لوح و هدايايي از زحمات شهاب لطفعلي مديرعامل سابق و ابراهيم محمدي سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه قدرداني و مسيب قباديان به‌عنوان مديرعامل جديد اين شرکت معرفي شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html